Współpraca

niedziela, 6 października 2013

Makieta skrzyżowania dla przedszkolaków


 No to startujemy :)

Na początek tematyka przydatna na rozpoczęcie roku szkolnego.

Chciałam Państwu zaprezentować makietę skrzyżowania ulicznego. Została ona wykonana dla mojej przedszkolnej grupy maluszków, na zajęcia dotyczące bezpiecznego poruszania się po ulicy.
Podstawę makiety stanowi styropian, na który został naklejony karton.  Karton został pomalowany zieloną farbą, na którą nakleiłam taśmy: izolacyjna czarna i do oklejania kartonów - brązowa. Na czarne pasy symulujące asfalt uliczny nakleiłam paseczki białego papieru.
Następnie okleiłam papierem kolorowym kartony po mlekach i soczkach, z których powstały budynki mieszkalne i szkolne.
Z rolki po papierze toaletowym i z zielonego papieru stworzyłam drzewo, a z plasteliny mini plac zabaw.
Z pogniecionego papieru kolorowego i szarego powstała sadzawka, a dzięki zapałkom i patyczkom po lodach : ogrodzenia i płotek przy domku jednorodzinnym.

Z doświadczenia wiem, że taka makieta to wspaniała zabawa, dzięki której bardzo łatwo można "przemycić" ważne treści dydaktyczne.





1 komentarz: