Współpraca

piątek, 12 maja 2017

Chatka z piernika - praca plastyczna/przestrzenna

W zeszłym tygodniu mięliśmy zajęcia o książkach, a że podczas nich okazało się, 
że 3/4 grupy nie zna najpopularniejszych bajek i baśni dla dzieci 
(np.: o "Czerwonym Kapturku" lub o "Królewnie Śnieżce", za to wszyscy znają "Krainę Lodu", 
"Shreka", "Sing", czy "Psi Patrol" lub "Auta"...), 
to postanowiłam nadrobić zaległości moich maluszków.
Cały zeszły tydzień upłynął nam pod znakiem baśni o Czerwonym Kapturku, Królewnie Śnieżce,
 Kopciuszku oraz Jasiu i Małgosi.



Długo zastanawiałam się, jaką pracę wykonać na podsumowanie tej tematyki. Przeszukałam swoje stare plany i znalazłam, że moje pierwsze 3- latki kolorowały sylwetę piernikowego serca po zapoznaniu się z bajką "Jaś i Małgosia". Pomyślałam, że samo kolorowanie jest już trochę za proste, także dorzuciłam ozdabianie wszelkimi dostępnymi w naszych plastycznych skryjówkach, materiałami :)




Póki co, prace plastyczne robię jeszcze indywidualnie lub w małych grupkach (po 2, 3 osoby).




Jako, że dziewczynki wystartowały pierwsze z entuzjazmem do takiej zabawy plastycznej i nie trzeba było im w niczym pomagać, tako uwieczniłam je na zdjęciach.


A chłopcy, jak to chłopcy...do ozdabiania jakiegoś tam serca wcale się nie kwapili, poza tym ciągle musiałam się ich dopytywać, co by chcieli umieścić na swoim pierniczku, jak mają to zrobić, itp, itd...także zdjęć z ich twórczej pracy niestety nie mam :(




Dzień wcześniej, z myślą właśnie o tej pracy, w okolicach godziny 22, 
wykonałam kartonowy domek. Pudełko po blenderze okleiłam szarym papierem, 
z kawałków kartonu "ukulałam" dach, który też okleiłam szarym papierem i koronkową tasiemką.
 Taką bazę pod prace dzieci zatargałam dnia następnego do przedszkola. 
Oczywiście maluchy dopytywały się mnie, a po co ten domek? I czy będą się nim mogły bawić? 
I dopiero jak poznaliśmy baśń o przygodach Jasia i Małgosi, 
zorientowały się, że będziemy robić chatkę Baby Jagi :D

Musze przyznać, że pierniki moich bąbli wyszły cudownie i mega smakowicie :)
A w połączeniu z kartonowym domkiem, wyglądały jak wyciągnięte z bajki.

Dzieciom się strasznie podobało, innym ciociom się bardzo podobało, 
a ja byłam okropnie dumna z efektu końcowego naszej pracy :D  
A Wam jak podoba się nasza Chatka Baby Jagi?? ;)







Po zakończonej pracy i w nagrodę za naprawę aktywny udział na zajęciach przez cały tydzień,
 wręczyłam moim Polankom mini wersje Piernikowych Chatek.







Podczas szukania zwykłej kolorowanki z Piernikową Chatką, którą chciałam wydrukować i dać moim maluszkom na popołudniówce do wypełnienia, natrafiłam na fantastyczną stronę.
Znalazłam na niej szablony Piernikowych i Lukrowych Chatek do składania.




Także w dniu w którym moje Maluszki miały ozdabiać swoje pierniki, ja od 7 rano siedziałam i wycinałam wcześniej wydrukowane szablony, które potem składałam i sklejałam :) Dziewczynki dostały Chatki z różową wstążką, a chłopcy z niebieską. I to był strzał w dziesiątkę, bo takiej nagrody jeszcze nie było  :)

Szablony z Chatkami znajdziecie TUTAJ








7 komentarzy:

  1. Ten domek wyszedł Wam naprawdę fantastycznie! :) Na pewno dziewczynki miały przy tym dużo frajdy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ciesze się, że obiektywne oko też potrafi dostrzec piękno tego "dzieła" :D o dziwo, niektórym chłopcom też się podobało ozdabianie pierniczków ;)

      Usuń
  2. Dzień dobry :) Jestem studentką II roku pedagogiki i właśnie odbywam praktyki w przedszkolu. W poszukiwaniu inspiracji do zajęć trafiłam na Pani blog, który jest wspaniały! Od dwóch dni namiętnie grzebię i przeglądam, szukam ciekawych rzeczy na teraz oraz na przyszłość. Bardzo podobał mi się pomysł z grą planszowo-ruchową o łące i cieszę się, że znalazłam u Pani wspaniały filmik edukacyjny o symbolach narodowych (w sam raz na jutrzejsze zajęcia). Już powiedziałam pani w przedszkolu o tej stronie, ona też szuka ciągle nowych rzeczy.
    Mam jednak jedną prośbę. Czy tu (lub na mojego maila - gosia2234@gmail.com) mogłabym prosić o przesłanie hasła do plików na chomikuj.pl? Jak wspomniałam - dopiero startuję z tego typu rzeczami. Chciałabym jednak zbierać powoli materiały i inspiracje do nich.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. straszni się ciesze, jak trafiają do mnie nowi czytelnicy :) jeśli zaś chodzi o chomika,a to musiałabym znać konkretne tytuły materiałów,które Panią interesują, bo każda pomoc ma swoje hasło ;)

      Usuń
    2. Rozumiem. To ja może napiszę na maila :) Interesuje mnie kilka rzeczy, będę wdzięczna za pomoc. Ze swojej strony mogę obiecać drobny rewanż w postaci reklamy bloga wśród koleżanek :)

      Usuń
  3. Żeby każdy nauczyciel w przedszkolu był tak pracowity i pomysłowy jak Ty :-)
    Ps. Chatkę też sobie wydrukujemy, a co :-D

    OdpowiedzUsuń